Едуактивна радионица "Што можеш данас не одлажи за сутра, и само упорност и истрајност могу довести до циља"

 

 Ове недеље реализована је едукативна радионица у продуженом боравку, а тема је била наставак разговора са ученицима о баснама и њихова примена у свакодневном животу.

Задаци радионице су били успостављање корелације између две басне, уочавање узрочно-последичних веза у баснама и повезивање са реалношћу, осмишљавање нових околности у истим ситуацијама и поређење са животним ситуацијама, док је циљ радионице било схватање поука и примена у животним ситуацијама, усвајање социјалних вештина и  подстицање на размишљање, као и уочавање релација међу ликовима, битним за суштину басне и комуникацију, али и повратне информације.

Сама драматизација басне ,,Цврчак и мрав“ и ,,Зец и корњача“ деци је била врло интересантна, и заједно смо опет извукли поуке које смо записали на велики пано који ће нас  све подсећати да не заборавимо:

ИМАТИ МЕРУ У СВЕМУ, У РАДУ И ЗАБАВИ;

ПОМОЋИ ПРИЈАТЕЉУ У НЕВОЉИ, НАУЧИТИ ГА ДА СЕ И САМ БОРИ ЗА СВОЈЕ ЦИЉЕВЕ;

КО ДОБРО ЧИНИ, ДОБРОМЕ СЕ НАДА.

 

Новембар - месец борбе против болести зависности

У оквиру Програма превенције наркоманије, алкохолизма и малолетничког преступништва  за ову школску  годину, који реализују специјални педагози – васпитачи и наставници у нашој школи, у новембру смо реализовали низ активности.

Иницирали смо учешће ученика на наградном конкурсу за најбоље идејно решење у оквиру кампање „ДРОГА БЉАК“, на тему „ПЛАКАТОМ ПРОТИВ ДРОГЕ“.

С обзиром на то да статистички подаци показују да  у последње време све већи број младих конзумира алкохол, наркотике и цигарете, сматрали смо да овој теми треба посветити пажњу. Током  месеца  борбе против болести зависности са ученицима смо разменили размишљања и сазнања о овим болестима.  

Реализовали смо  едукативну радионицу са ученицима старијих  разреда. Прво су одгледали анимиране и документарне филмове о злоупотреби дроге и алкохола. Током презентације са ученицима се дискутовало о грешкама које млади обично праве у потрази за нечим новим и другачијим.  Поруке које су добили, док су  гледали  филмове и савете, а  које су са њима поделили специјални педагози, ученици  ће се трудити да не забораве и да воде рачуна о свом здрављу и животу.

У другом делу радионице  са ученицима смо, читајући различите примере из живота, разменили искуства друге деце и начине на које су успели да избегну проблеме и зависности било које врсте. Тиме је остварен циљ радионице: промовисање здравих стилова живота и оснаживање ученика да одоле притиску вршњачких група .

Као резултат  нашег окупљања и разговора, направили смо заједнички пано, који  шаље  поруку  и упозорење   и  ученицима и родитељима, наставницима – целој  школи, као и  друштву  које мора да води рачуна о деци. Пано ће  стајати у холу школе и бити доступан свима.

На крају месеца стигли су и резултати наградног конкурса са почетка овог текста:

ученик 8. разреда наше школе  освојио је другу награду на овом конкурсу. Честитамо!

Активности у оквиру  Програма превенције наркоманије, алкохолизма и малолетничког преступништва се настављају током целе школске године.

Креативна радионица "Јесен из мог угла"

Дневни боравак у нашој школи заузима веома важно место. Боравак посећује 30 ученика од 1. до 8. разреда основне школе. За успешан и пријатан боравак наших ученика у њему задужена су три васпитача – дефектолога. У боравку ученици раде своје домаће задатке, уче, играју се и понекад  нестрпљиво чекају маме и тате. Све што се ради са ученицима је у циљу њиховог образовања, развоја и социјализације. Трудимо се да будемо што креативнији и маштовитији како би деци учење било лакше и занимљивије.

Овог месеца учили смо доста о јесени. Осмислили смо радионицу кроз коју смо деци приближили појам и карактеристике овог годишњег доба.

Припрема је трајала неколико дана и у њој су учествовали сви ученици из дневног боравка, као и васпитачи и наставници разредне наставе. Прво смо сви заједно учили песмице о јесени и увежбавали лагане кореографије уз њих. Ишли смо у двориште школе, оближњи парк, скупљали суво лишће, причали, играли се. Тако смо и учили о биљкама, инсектима, променама у природи које се дешавају у јесен. Научили смо да разликујемо лист брезе, храста, липе, да разликујемо листопадно од зимзеленог дрвећа. У боравку смо то лишће пресовали, сортирали по величини, облику и боји. Сви ученици су имали додатни домаћи задатак, да донесу по један суви, испресовани лист различите боје (жути, смеђи, зелени). Тако смо учили и боје. После неколико дана, када су припреме обављене, окупили смо ученике и почели са израдом заједничке слике од сувог лишћа. Комбиновањем разних техника направили смо слику која је неколико дана украшавала нашу учионицу.

Предност оваквог облика рада је што кроз забаву и игру сви ученици имају шансу да учествују у раду, у складу са својим способностима. Такође, кроз овакву радионицу и припрему за њу, обрађујемо и обједињујемо градиво из више предмета (српски језик, природа и друштво, ликовна култура, музичка култура). Сва деца су била максимално ангажована и активна. Нека су радила самостално, а нека уз подршку наставника и васпитача.

Лишће са наше слике се полако суши. Време је већ да осмислимо нешто ново што ће красити нашу учионицу. Ближи се зима, биће много нових тема, креативних изазова. Врло брзо на нашем паноу биће нека друга слика, од других материјала, са другим мотивима коју ће опет правити наши ученици уз подршку наставника.