Радионице у дневном боравку

Од почетка школске године одржано је неколико радионица у оквиру дневног боравка. То су:

  • Деца у саобраћају
  • Јесен из мог угла
  • Музика и музички инструменти
  • Недеља толеранције

Више детаља као и слике са ових радионица погледајте na ovom linku.

Креативна радионица "Веште руке"

Школска година је увелико почела, а са њом и пуно активности. Поред ужурбаних припрема за дечију недељу, решили смо да нашим ученицима приуштимо мало разоноде. Ученици су сазнали за неке нове послове и хобије којима могу  да се баве у слободно време. Сама радионица имала је за циљ да развије креативност код ученика, али и да постигне нешто још битније - јачање графомоторичких способности, као и развијање сарадничког односа кроз рад у групи. Ученици су на почетку радионице, добијали део слагалице која се састоји од два дела, и на тај начин добили свог пара за даљи рад. Кроз дискусију и питања, ученици  су се упознали са једним новим занимањем за које до сада нису чули или нису знали чиме се те особе, у ствари, баве. Добили су и ту могућност, да се на тренутак ставе на место дизајнера, пуштајући машти на вољу, и да својим вредним и вештим ручицама направе део накита онако како су они осмислили. На тренутак смо се сви осећали као да смо у правој радионицисве време звецкала су клешта и прибор за израду накита, а ученици,  као вредне пчелице, смишљали нове моделе. На крају радионице, требало је да прогласимо победника/пар који се својом креативношћу истакао у односу на остале учеснике. Пошто су се и дечаци, на наше изненађење,  као и девојчице, веома потрудили, нисмо могли да изаберемо једног победника, већ су заједничким снагама, својим радом и трудом сви победили. Радионица је испунила своје унапред постављене задатке, а ученици су поделили награду која им је следовала.


Рад у боравку - третман покретом или реедукација психомоторике

Од априла у продуженом боравку деца имају могућност да учествују у новој методи рада где се ограничена социјална искуства, немогућност испољавања говора и емоција могу испољити преко тела и покрета. Овај метод се између осталог базира и на теоријским основама Пијажеа и има за циљ да обнови и учврсти доживљај телесне целовитости као основе око које се организује постојање личности детета у социјалном пољу.

Развој свести и личности детета везан је за развој доживљаја телесне целовитости, а он се развија током првих година живота детета, кроз интеракцију неуробиолошке основе и социјалне средине. Покрет је полуга преко које се остварују прве тежње детета према свету. Покрет омогућава да дете овлада простором и временом.

Овај начин рада подразумева да дете користи тело и  покрет, подстичући развој и функције. Овде ученик покрет доживљава, описује, препознаје, увежбава самопоуздање и самовредновање кроз третман, а циљ је да дете стечена искуства користи у оквиру својих моћи и потреба.

У продуженом боравку са децом најмлађег узраста раде се вежбе пасивним покретима, као и вежбе доживљаја сопствене целовитости,које се изводе пред огледалом, чиме се дете доводи у чисте ситуације са предметом и са окружењем. Ове вежбе раде се индивидуално и у групи. Деца воле да учествују у свему што их релаксира и опушта, а притом овладавају собом и простором који их окружује.

Принцип на коме се заснива реедукација психомоторике и кога се васпитачи у продуженом боравку придржавају јесте тај активан однос са дететом који је прожет поверењем и пријатном атмосфером. Све вежбе које се раде унапред су осмишљене, а ритам који се детету намеће је једноставан и јасно образложен. Васпитачи увек крећу од покрета који су детету блиски јер се тиме између детета и васпитача остварује комуникација разумевања и пријатности.


Едукативне радионице "Лав и миш" и "Два друга"

Дана 14.05.2015. године у продуженом боравку  организована је још једна едукативна радионица. Циљ ове радионице  је да ученике припреме за живот и да у датим околностима  знају да се понашају, тј. да контролишу поједине реакције и да науче да не реагују импулсивно. Наиме, ради се о следећем: да се сузбије агресивност деце, а повећа толеранција, да се развију другарство и солидарност, да се смањи конфликт међу децом, да се развија осећај за помоћ старијима,  али и млађим особама, да се појача сигурност и самопоуздање, да се ради на јачању самопоштовања, али и поштовању других; рад на богаћењу речника деце, развијање способности беседништва.


Креативна радионица "Ускршња чаролија"

Пред сваки празник ученици у продуженом боравку показују своје знање и умеће припремања и поштовања обичаја који постоје у нашој традицији.  Кроз разговор и слике, неки  ученици обнављају своје знање о традицији, а неки се тек упознају са обичајима свога народа и ониме што претходи прослави највећег православног празника – Ускрса. Осим што нас овај празник све окупља за породичном трпезом, омогућава нам и да покажемо и испољимо сву своју креативност кроз украшавање јаја. Овога пута су ученици украшавали ускршња јаја техником декупаж.

За њих је ово било веома креативно и лепо искуство, где су уз звуке ускршњих песама научили нешто о нашој традицији, развијали практичне способности и вољу за рад кроз рад у групама.